perjantai 31. lokakuuta 2008

Q&A: Reality Check

Q: Lokakuun viimeinen päivä - se pistää vähän miettimään. Se nimittäin tarkoittaa, että tehokasta graduaikaa on nyt virallisesti kulunut 2 kk (n. 8/9kk to go). Iso kysymys onkin nyt seuraava: onko aika valunut hukkaan, vai olenko saanut riittävästi aikaan?

A: Tähän kysymykseen mieleni muovasi vastauksen viime yönä (gradua ei valitettavasti työstetä pelkästään toimistojen aukioloaikoina), hiukan ennen nukahtamista. En ole hullummassa pisteessä: isot linjat on nyt päätetty, moni asia (aihe, aineisto - jota minun ei tarvitse itse kerätä ja metodi) on lyöty lukkoon, lähteitä on kertynyt lähemmäs 30. Minulla on tutkimussuunnitelman runko kasassa - enää se tarvitsee vain naputtaa ruudulle (ja tarkentaa hiukan teoriaosuutta). Voisin melkeinpä kohottaa itselleni glögilasillisen (marraskuussa nimittäin aloitan perinteiseen tapaan glögi/joululaulukauteni).



PS. Jos nukahdin noiden pohdintojen puolesta rauhallisessa mielentilassa, niin heräsin sekavemmissa tunnelmissa. Näin nimittäin unta, että G osallistui Unelmien poikamies-tyyliseen ohjelmaan....ja minä olin yksi kilpailijoista. Yksi monien joukossa...Täytyy ottaa G puhutteluun illalla, sen täytyy ymmärtää, ettei mun unissa voi käyttäytyä ihan miten sattuu!

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Heh... Toivottavasti G käyttäytyy hyvin seuraavissa unissa! :D